Did you miss something? Keep Reading

Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

Συνέντευξη : Με τα μάτια ενός σκύλου

Η Κυριακούπολη ρώτησε δύο νεαρά σκυλιά για την εμπειρία τους ως κατοικίδια και για την καθημερινότητά τους.....



1) Πως ονομάζεται η ράτσα στην οποία ανήκεις και πόσο χρονών είσαι?

Λ: Εγώ είμαι ένα Labrador  και είμαι 2,5 χρονών. Στα ανθρώπινα χρόνια είμαι γύρω στα 24. Αυτο υπολογίζεται ανάλογα με το μέγεθος που έχει ένας σκύλος όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα.
Σ: Εγώ είμαι ένα english cocker spaniel και κλείνω σήμερα τα 3 έτη της σκυλίσιας ζωής μου. Στα ανθρώπινα χρόνια είμαι 29 χρονών.


ηλικία σκύλων
* Ο πίνακας για υπολογισμό της ηλικίας των σκύλων σε σχέση με τα χρόνια των ανθρώπων όπως μας υπέδειξε ο φίλος μας ο Λαμπραντόρ


2) Απο πότε είσαι κατοικίδιο σε σπίτι και πως σου φαίνεται αυτή η εμπειρία?

Λ: Απο τότε που θυμάμαι τον ευατό μου είμαι το κατοικίδιο της οικογένειάς μου. Ευτυχώς η οικογένεια που με έχει υιοθετήσει είναι αξιαγάπητη και με αγαπάνε αφειδώλευτα. Εχω ακούσει πάμπολλες ιστορίες φίλων μου οπου οι οικογένειές τους, τους κακομεταχειρίζονταν με αποτέλεσμα να  μην ήταν ευτυχισμένοι . Νιώθω ένας τυχερός σκύλος και μου αρέσει που είμαι σε σπίτι.

Σ: Μέχρι 2 μηνών ήμουν μαζί με την μητέρα μου και τα δυο μου αδέλφια σε ένα σπίτι με ένα αφεντικό μια κοπέλα. Αφότου γεννηθήκαμε το αφεντικό αποφάσισε να κρατήσει στο σπίτι μόνο την μητέρα μας και εμάς να μας δώσει σε άλλες οικογένειες. Έτσι απογαλακτίσαμε απο την μητέρα μας και ξεκινήσαμε την δικιά μας ζωή. Έκτοτε με έχει μια υπέροχη οικογένεια με 3 παιδάκια που με αγαπάνε και με φροντίζουν πολύ. Μου αρέσει ιδιαίτερα η ζωή ενός κατοικίδιου καθώς είναι ευχάριστη, ξέγνοιαστη και άνετη,


3) Νιώθεις ποτέ σου αιχμάλωτο και υποχείριο των ανθρώπων ? Θα ήθελες να ήσουν ελεύθερο?

Λ: Θα έλεγα με σιγουριά πως όχι δεν νιώθω αιχμάλωτος. Γνωρίζω καλά πως  η ζωή ενός αδέσποτου είναι δύσκολη. Κάποτε ένας αδέσποτος τετράποδος φίλος με πλησίασε ενώ εγώ βρισκόμουν στην αυλή του σπιτιού μου και μου είπε με τρεμάμενη φωνή πόσο με ζηλεύει και πόσο τυχερός ήμουν.

Σ: Αυτο είναι ένα ευαίσθητο θέμα καθώς δεν γνώρισα ποτέ την ζωή  έξω απο τις αυλές των σπιτιών. Θαρρώ πως είναι ωραίο το αίσθημα της ανεξαρτησίας και το να παίρνεις πρωτοβουλίες. Πάρα ταύτα δεν επιθυμώ να φύγω απο την θαλπωρή του σπιτιού και την σίγουρη άνεση και φροντίδα. Είμαι ένας ευτυχισμένος σκύλος και γιατί όχι και ελεύθερος. Μπορεί τα άλλα σκυλιά, τα αδέσποτα, να με θεωρούν ανελεύθερο και πως δεν έχω ζήσει την ζωή μου ως σκύλος, αλλα εγω νιώθω ελεύθερος καθώς η οικογένεια μου με μεταχειρίζεται ως ένα ακόμα μέλος της. Εξάλλου είμαι αυπο το είδος μου φτιαγμένος να ζω κοντά σε ανθρώπους.


4) Μοιράσου μαζί μας μια τραυματική σου εμπειρία?

Λ: Όταν ήμουν 4 μηνών έτρωγα και κατάπινα μονομιάς ότι βρίσκονταν εμπρός μου χωρίς ιδιαίτερα αυτό να ήταν τροφή. Αντικείμενα αιχμηρά και πολύ επικίνδυνα για την υγεία μου. Μάλιστα μια μέρα είχα καταβροχθίσει τόσα πολλά βαριά αντικείμενα που το στομάχι μου κινδύνεψε να σκιστεί. Το αφεντικό μου μόλις διαπίστωσε την απερίσκεπτη πράξη που συνήθιζα να κάνω και σε τι επείγουσα κατάσταση βρισκόμουν, με έτρεξε αμέσως στην εντατική για σκύλους όπου βίωσα την πρώτη μου επέμβαση η οποία και με έσωσε. Από εκείνη στην στιγμή και έπειτα το αφεντικό μου δεν με άφησε από τα μάτια του. Με εκπαίδευσε να τρέφομαι σωστά και να είμαι υπάκουος.

Σ: Πέρσι τον χειμώνα τα αφεντικά μου αποφάσισαν να με ντύσουν με κάτι ρούχα σχεδιασμένα για σκύλους τα οποία προβάλλονται και διαφημίζονται στους κατόχους κατοικίδιων οι οποίοι με την σειρά τους πέφτουν θύματα της καταναλωτικής υστερίας και προπαγάνδας χωρις να σκεφτούν λογικά. Αυτά τα ρούχα λοιπόν, μόνο για σκύλους δεν είναι. Καταρχάς εναντιώνονται στην σκυλίσια φύση μας. Γιατί να ντυθούμε με ρούχα? Νομίζεται οτι κρυώνουμε τον χειμώνα? Και για ποιον λόγο πιστεύεται ότι έχουμε τόσο τρίχωμα? Μα καλά βρε άνθρωποι...δεν σκέφτεστε καθόλου ορθολογικά...
Περαιτέρω, τα ρούχα με τα οποία με έντυσαν με εμπόδιζαν να τρέξω και να κινηθώ με άνεση...εκείνη την μέρα ένιωθα όντως αιχμάλωτο και ντροπιασμένο....


 5) Τι σε ευχαριστεί περισσότερο στην ζωή σου?

Λ: Εκτιμώ και απολαμβάνω ιδιαίτερα τις στιγμές όπου το αφεντικό μου με χαϊδεύει και με αγκαλιάζει, Ακόμη ευχαριστιέμαι πολύ την ώρα του φαγητού. Για μένα εκείνη η ώρα είναι ιερή.

Σ: Με ευχαριστούν ιδιαίτερα τα ενεργητικά παιχνίδια που παίζω με τα παιδια της οικογένειας μου. Το αγαπημένο μου είναι όταν μου πετάνε μια πλαστική μπάλα με δύναμη και εγώ τρέχω να τους την φέρω πίσω. Μου αρέσει να βλέπω τους ανθρώπους να γελάνε και να νιώθουν αγάπη μαζί μου. Επιπλέον νιώθω περήφανο και χαρούμενο όταν τους ακούω να λένε πόσο όμορφο σκυλί είμαι και πόσο γλυκούλη...


6) Τι σε θλίβει περισσότερο και τι σε θυμώνει?

Λ: Στεναχωριέμαι όταν βλέπω τους ανθρώπους θλιμμένους ή όταν τους τρομάζω άθελά μου με την εμφάνισή μου και την εκκωφαντική φωνή μου...τους ζητώ συγγνώμη... Κάτι που με θυμώνει είναι το ανεπαρκές φαγητό....

Σ: Mε θλίβει όταν τα αφεντικά μου λησμονούν να με βγάλουν για βόλτα ή περίπατο ο ποιος είναι άκρως απαραίτητος για την φυσική και ψυχική υγεία μου. Επιπροσθέτως, στεναχωριέμαι όταν οι άνθρωποι αρχίζουν και φωνάζουν πάνω μου όταν κάνω κάποια μικρή ζημιά ή όταν απλά οι ίδιοι ους έχουν πολλά νεύρα και θέλουν κάπου να ξεσπάσουν.... Ενα πράγμα που με θυμώνει είναι ο γείτονάς μας...ένα σατανικό beagle, φλύαρο και πονηρό. Με κοροϊδεύει ασταμάτητα αποκαλώντας με προσβλητικά επίθετα που αφορούν την εμφάνισή μου κυρίως. Δεν τον αντέχω καθόλου τον τύπο.....


7) Ποια είμαι η άποψή σου για τα σκυλιά που επιτίθενται άγρια σε ανθρώπους?

Λ: Απο που να αρχίζω και απο που να τελειώσω....Θεωρώ πως είναι απαράδεκτη συμπεριφορά εκ μέρους τους καθώς οι άνθρωποι στην πλειοψηφία τους έχουν άριστη συμπεριφορά προς το πρόσωπό μας, μας σέβονται και μας φροντίζουν. Νομίζω πως αυτά τα σκυλιά που επιτίθενται έχουν έλλειψη αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης νομίζοντας οτι οι άνθρωποι υποεκτιμούν την δύναμη των σκύλων. Αυτο ορισμένες φορές αληθεύει αλλα σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να τιμωρούμε τους ανθρώπους με αυτον τον τρόπο επειδή ασεβούν και μας θεωρούν υποδεέστερους.... Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω οτι πουθενά δεν έχει καταγραφεί καποιο περιστατικό για επίθεση σκύλου της δικής μου ράτσας ή του φίλου μου του spaniel ! Είμαστε φιλήσυχα και αξιοπρεπέστατα σκυλιά  με ήθος και αξίες και δεν θα μπορούσαμε ποτε να βλάψουμε κάποιον άνθρωπο. Απο την άλλη πλευρά όμως να πω οτι η επίθεση είναι το μόνο "όπλο" ενός σκύλου, ο μόνος τρόπος να προστατευθεί και να αμυνθεί όταν απειληθεί ή νιώσει φόβο. Η επίθεση όμως ιδιαίτερα σε μωρά και παιδιά είναι αδικαιολόγητη και σοβαρά μέτρα πρέπει να ληφθούν για να παταχθεί αυτό το βάναυσο φαινόμενο. Προφανώς πρόκειται για χαμερπή σκυλιά ανάγωγα και ακαλλιέργητα....

Σ: Η άγρια επίθεση σκύλων προς τους ανθρώπους χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο, μονάχα για να επιδείξουν την δύναμή τους, κρίνεται απαράδεκτη και ντροπιάζει το είδος μας. Οι σκύλοι θεωρούνται οτι είναι οι καλύτεροι φίλοι των ανθρώπων  επομένως δεν μπορώ να εξηγήσω γιατί κάποιοι σκύλοι "δείχνουν τα δόντια τους" σε περαστικούς ή άλλους ανθρώπους που δεν είναι εξοικειωμένοι με σκύλους. Συμφωνώ απόλυτα με τον φίλο μου το Λαμπραντόρ για όσα προείπε και θα κλείσω λέγοντας οτι προσωπικά δεν θα μπορούσα να βλάψω έναν άνθρωπο ούτε να τον στεναχωρήσω για οποιοδήποτε λόγο.


8) Πιστεύεις οτι βοηθάς με κάποιον τρόπο στην καλυτέρευση της κοινωνίας? Αν ναι, με ποιον τρόπο?

Λ: Είμαι η ιδανική ράτσα σκύλου για να βοηθάω στην αντιμετώπιση της θλίψης και της ασθένειας των ανθρώπων. Η ράτσα μου χρησιμοποιή΄ται σε μεγάλο βαθμό στην επιστήμη της εργοθεραπείας αλλα και με προτιμούν να βρίσκομαι κοντά σε άρρωστα παιδάκια προκειμένου να νιώθουν καλύτερα. Αισθάνομαι τον πόνο των ανθρώπων και μπορώ να τους θεραπεύσω με την αγάπη και την ανιδιοτέλεια μου. Ακόμη είμαι ένας άριστος διασώστης...μπορεί να μην είμαι τόσο καλός φύλακας λόγω της υπέρτατης καλοσύνης και φιλικότητας μου , άλλα σίγουρα η εμφάνιση μου και το γάβγισμα μου θα τρομάξουν κάποιον ανεπιθύμητο προσκεκλημένο.


Σ: Δυστυχώς είμαι μικρόσωμος και δεν είμαι το ιδανικό σκυλί για φύλακας. Πάρα ταύτα αγαπώ τόσο πολυ την οικογένεια μου που είμαι διατεθειμένος να παλέψω με άλλα σκυλιά και να θυσιαστώ για να σωθούν τα αγαπημένα μου πρόσωπα. Δε θα μπορούσα να φανταστώ την ζωή μου χωρίς αυτούς...
Επιπλέον θεωρούμε ένα απο τα πιο έξυπνα σκυλιά όπως και το Λαμπραντόρ, κάτι το οποίο σημαίνει οτι είμαστε υπάκουα και προσφέρουμε στον άνθρωπο πραγματική χαρά άλλα και ξενοιασιά....

9) Ποιες είναι οι βλέψεις σου για το μέλλον?

Λ: Να θεραπεύω ποιο πολλούς ανθρώπους και να τους κάνω χαρούμενους. Επίσης ελπίζω σε λιγότερες φωνές και κατσάδες απο τα αφεντικά μας...

Σ: Ευελπιστώ σε ένα μέλλον με περισσότερο παιχνίδι και τρέξιμο. Οι άνθρωποι να ασχολούνται περισσότερο μαζί μας και να μην  λησμονούν τους απαραίτητους για εμάς περιπάτους λόγω της αγχωτικής τους ρουτίνας.



10) Τι συμβουλή θα έδινες σε έναν σκύλο που πρόκειται να βιώσει για πρώτη φορά την ζωή ενός κατοικίδιου?

Λ: Θα τους συμβούλευα να μην γαβγίζουν τόσο δυνατά ακόμα και όταν χαίρονται και ενθουσιάζονται, καθώς οι άνθρωποι και ιδιαίτερα τα παιδιά, φοβούνται πάρα πολύ και απομακρύνονται απο εμάς . Επιπλέον να προσπαθούν να περιορίσουν το γλείψιμο σε ανθρώπους που δεν είναι συνηθισμένη σε έναν σκύλο γιατί φαίνεται πως σιχαίνονται λίγο....

Σ: Θα τον συμβούλευα όσο μπορεί να είναι φρόνιμος. Να ζητά αυτό που θέλει έξυπνα και όχι επίμονα και εκνευριστικά. Οι άνθρωποι χάνουν πολύ εύκολα την ψυχραιμία τους...και πίστεψέ με δεν θέλεις να τους δεις θυμωμένους....




Ευχαριστούμε πολύ τους τετράποδους φίλους μας για την εκπληκτική συνέντευξη που μας δώσανε και τους ευχόμαστε τα καλύτερα.... 

 

 Copyright © 2014 Κυριακούπολη. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
































1 σχόλιο:

  1. Αχ!! Τι περνάνε τα καημένα τα αδέσποτα σκυλιά. Η υιοθεσία ενός σκύλου είναι υπέροχο πράγμα. Φίλος καλός και άξιος φύλακας είναι ο σκύλος 🐶 🐶 🐶 ( Φυσικά, πρέπει να σκεφτεί κάποιος διπλά, καθώς αγοράζουν σκυλιά και μετά τα πετάνε στο δρόμο. Επίσης, θα πρέπει να δει κάποιος αν μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις που έχει. Σωστός ιδιοκτήτης, σωστός σκύλος.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή