Did you miss something? Keep Reading

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Συνέντευξη : Mια ζωή γεμάτο μουσική





Η Κυριακούπολη ρώτησε μια νεαρή μουσικό για την εμπειρια της στον χώρο της μουσικής και για τα οφέλη της μουσικής στον άνθρωπο....

1) Πότε ξεκίνησε η μουσική σου παιδεία?

Ξεκίνησα να παίζω πιάνο στην ηλικία των έξι. Μετά απο έναν χρόνο γράφτηκα και σε ωδείο παρακολουθώντας μαθήματα φωνητικής.


2) Πως αποφάσισες να ακολουθήσεις αυτό το μουσικό μονοπάτι?

Όπως οι πλείστοι γονείς που επιθυμούν να προσφέρουν στα παιδιά τους το καλύτερο δυνατό για την μόρφωση και την πνευματική τους καλλιέργεια, έτσι και οι δικοί μου οι γονείς μου πρότειναν να μάθω ένα μουσικό όργανο και εγω για αρχή επέλεξα το πιάνο. Οταν ξεκίνησα τα μαθήματα ανακάλυψα πόσο πολύ λατρεύω την μουσική. Η μελωδία που ηχούσε στα αυτιά μου ήταν σαγηνευτική και εκκωφαντική. Ένιωθα γαλήνια όταν εξασκούμουν στο πιάνο μου και ήταν το μόνο πράγμα που με αυτοπραγμάτωνε σε τόσο μεγάλο βαθμό. Με τον καιρό ήμουν πεπεισμένη οτι αυτό θα ακολουθούσα στη ζωή μου, την μουσική! 



3) Ποια κρίνεις οτι είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει κάποιος να ασχολείται με τη μουσική?

 Όσο πιο μικρός σε ηλικία τόσο το καλύτερο. Ένα μικρό παιδί εξοικειώνεται πιο γρήγορα και εύκολα με το μουσικό όργανο και εκπαιδεύει αποτελεσματικότερα το αυτί του. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα καταξιωμένων μουσικών που άρχισαν να παίζουν κάποιο μουσικό όργανο απο προσχολική ήλικία με τη μέθοδο suzuki. Αυτή η μέθοδος έχει ως κύριο σκοπό της την ανάπτυξη της προσωπικότητας, μέσω της μουσικής εκπαίδευσης . Ο ιδρυτής της, Ο Sinichi Suzuki, Ιάπωνας βιολιστής, δάσκαλος, φιλόσοφος και ανθρωπιστής, τα τελευταία εξήντα χρόνια επηρέασε σοβαρά τη μουσική εκπαίδευση σε ολόκληρο τον κόσμο. Όπως ο ίδιος έλεγε, κύριος σκοπός του δεν ήταν αποκλειστικά η διδασκαλία της μουσικής, αλλά η δημιουργία καλών και ευγενικών ανθρώπων. Υποστήριζε ότι, εάν ένα παιδί ακούει ωραία μουσική από την ημέρα της γέννησής του και αργότερα μάθει να παίζει και το ίδιο, αναπτύσσει ευαισθησία, πειθαρχία και αντοχή. Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές για τη μέθοδο Suzuki είναι ο ρόλος των γονέων. Όπως το παιδί μαθαίνει να μιλάει γιατί οι γονείς του (κατά κύριο λόγο) του μιλούν και του μαθαίνουν τη γλώσσα του, έτσι θα γίνει και με τη μουσική. Οι ίδιοι θα διδαχθούν τα ρεπερτόριο το οποίο θα μάθει ο μικρός μαθητής στη συνέχεια. Η σχέση συνεργασίας που θα υπάρχει ανάμεσα στους γονείς και στον καθηγητή θα είναι εξίσου πολύ σημαντική.
     

4) Για να παίξει κάποιος  μουσική χρειάζεται να έχει ταλέντο? Τι άλλο χρειάζεται?

Κάποιες φορές το ταλέντο βοηθάει αλλά σε καμιά περίπτωση δεν είναι ο καθοριστικός παράγοντας που θα κρίνει αν ένα παιδί βρίσκεται σε θέση να μάθει μουσική ή όχι. Η μουσική ικανότητα δεν προέρχεται από έμφυτο ταλέντο, αλλά είναι ικανότητα, που καλλιεργείται. Οποιοδήποτε παιδί, που έχει κατάλληλα εκπαιδευτεί, μπορεί να αναπτύξει μουσική ικανότητα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, που οποιοδήποτε παιδί αναπτύσσει την ικανότητα να μιλά τη μητρική του γλώσσα. Το δυναμικό του κάθε παιδιού, που είναι πραγματικά απεριόριστο, μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τον τρόπο, που ανατρέφεται.
"Έχουμε όλοι γεννηθεί με τη φυσική ικανότητα να μαθαίνουμε. Το νεογέννητο βρέφος προσαρμόζεται στο περιβάλλον του, για να ζήσει, και διάφορες ικανότητες αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας." όπως πολύ ορθά είχε επισημάνει και ο Dr.Suzuki. Περαιτέρω, ένα άτομο που επιθυμεί να ασχοληθεί σοβαρά με αυτόν τον τομέα πρέπει να είναι έτοιμος για σκληρή δουλειά, ολοήμερη εξάσκηση και πολύ υπομονή....


5) Όντας σε μια κοινωνία τεχνοκρατική και λιγότερο ανθρωπιστική και εκπαιδευμένη να δέχεται την τέχνη σε επίπεδο επαγγελματικό, βίωσες ποτέ σου κάποιες στερεότυπες συμπεριφορές είτε απο τους γονείς σου είτε απο το σχολείο σου?

Όταν πλησίαζε ο καιρός της επιλογής για τον επαγγελματικό μου προσανατολισμό οι γονείς μου επιχείρησαν να μου εμφυσήσουν ένα άλλο επάγγελμα που θα επέφερε περισσότερες οικονομικές απολαβές αν και εγώ ήμουν αποφασισμένη για την μελλοντική μου καριέρα η οποία δεν ήταν καμία άλλη απο την μουσική. Ήθελαν να με προστατεύσουν  απο τον καλλιτεχνικό τομέα του οποίου ο δρόμος είναι τραχύς και δύσκολος. Πρέπει να έχεις αυτοπεποίθηση στον ευατό σου να είσαι ηθικά καταρτισμένος και να μην παρασύρεσαι. Αργότερα βέβαια, όταν τελικά ακολούθησα το όνειρό μου και σπούδασα μουσική, οι γονείς μου υπήρξαν πάντα στο πλευρό μου, θερμοί υποστηρικτές σε ότι έκανα, ακόμα και τώρα με ενθαρρύνουν και με βοηθούν,  και γιαυτό τους ευχαριστώ πολύ!
Στο σχολείο δεν βίωσα κατι ιδιαίτερο αλλα γενικά ο κόσμος πρέπει να αντιληφθεί την διαφορά ανάμεσα σε έναν pop star και σε έναν μουσικό. Η μουσική είναι επιστήμη και όχι απλά τραγουδάκια που ακούγονται στο ραδιόφωνο για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και μετα ξεχνιούνται. Δεν έχω συναντήσει άνθρωπο που να μην ακούει μουσική, αυτό δείχνει ότι είναι επιβεβλημένη και καταλυτικός ο ρόλος της για την ζωή μας. Χωρίς μουσική ο κόσμος μας θα ήταν μουντός, κατηφής, χωρίς ενδιαφέρον, μέσα στη σιωπή και χωρίς ρυθμό!

6) Πόσα μουσικά όργανα γνωρίζεις να παίζεις μέχρι στιγμής?

Θεωρώ οτι "ξέρω" να παίζω ένα μουσικό όργανο όταν το χειρίζομαι σε άριστο βαθμό και είμαι εξοικειωμένη μαζί του. Με αυτην την προϋπόθεση μπορώ να πω με βεβαιότητα οτι γνωρίζω πως να παίζω πιάνο, κιθάρα και σαξόφωνο. Στο μέλλον ευελπιστώ να μάθω να παίζω και άρπα.

7) Πριν ανέφερες για τους pop stars, ποια είναι η διαφορά τους με τους μουσικούς?

Δίχως να θέλω να θίξω και να προσβάλλω κανέναν και πάντα αναφερόμενη στην προσωπική μου άποψη, πιστεύω ότι οι Pop-stars εστιάζουν στα shows (παραστάσεις,συναυλίες) και στην εικόνα που προβάλλουν στο κοινό (Image). Οι θαυμαστές τους  θαυμάζουν για το "άτομό τους" και όχι για το έργο τους. Με άλλα λόγια το "φαίνεσθαι" και όχι το "είναι". Τα φώτα της δημοσιότητας εστιάζουν στην προσωπική τους Ζωή και όχι στην ποιότητα της μουσικής τους ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο εφόσον επιθυμούν χαρακτηρίζονται με τον τίτλο του μουσικού. Στον αντίποδα, μουσικός είναι αυτός που γράφει μουσική και τραγούδια και θεωρεί τον ευατό του ικανό να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά σε οποιοδήποτε είδος μουσικής καθώς έχει αποκτήσει σφαιρική παιδεία και όχι μονοδιάστατη.


8) Τι συμβουλή θα έδινες στους νέους και ιδιαίτερα στα παιδιά που επιθυμούν να ακολουθήσουν το κόσμο της μουσικής?

Να μην πάψουν να κυνηγούν τα όνειρά τους ακόμα και όταν έρθουν εμπόδια στον δρόμο τους. Να μην φοβούνται την αποτυχία καθώς και αυτή είναι μέρος της επερχόμενης επιτυχίας. Πάντα να πιστεύουν στον ευατό τους και να θυμούνται οτι τα καλύτερα στην ζωή απαιτούν κόπο και σκληρή δουλειά ώστε οι προσπάθειές τους να αποδώσουν καρπούς....



Copyright © 2014 Κυριακούπολη. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.



3 σχόλια:

  1. Συγχαρητηρια, μια συνεντευξη γεματη αγαπη για την μουσικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια στην Κυριακούπολη για τις μοναδικές συνεντεύξεις!!! Βρίσκω ιδιαίτερα έξυπνη την τελευταία ερώτηση που θέτεται σε κάθε συνέντευξη και αφορά τους νέους!!! Να συνεχίσεται έτσι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταπληκτική συνέντευξη! Συγχαρητηρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή