Did you miss something? Keep Reading

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

Συνέντευξη: Τι είναι η Αρχιτεκτονική?






Η Κυριακούπολη ρώτησε έναν πρωτοετή φοιτητή Αρχιτεκτονικής για την μέχρι τώρα εμπειρία του στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, για την φοιτητική του ζωή αλλά και πως αυτός προσωπικά αντιλαμβάνεται τον ρόλο του Αρχιτέκτονα στην κοινωνία.



1) Πότε και πως αποφάσισες να κατευθυνθείς προς αυτόν τον κλάδο σπουδών? 

Απο μικρό παιδί καταπιανόμουν με τις κατασκευές. Συνέχεια ζωγράφιζα διάφορες ιδέες που είχα. Γενικά είχα και έχω πολύ φαντασία και πάντα ονειρευόμουν να σπουδάσω κάτι που θα συνδυάζει την δημιουργία με την επιστήμη καθώς λατρεύω να ανακαλύπτω διάφορα πράγματα με την βοήθεια της φυσικής και των μαθηματικών. Συνεπώς θα μπορούσα να πω πως νιώθω οτι γεννήθηκα για να προσφέρω αυτό στην ανθρωπότητα- να κτίζω αρχιτεκτονήματα με λειτουργικότητα, φαντασία και γενικά κτήρια που θα βοηθήσουν τον κόσμο. Άλλωστε αυτό σημαίνει ''επάγγελμα'', τι επαγγέλλομαι δηλαδή τι υπόσχεση δίνω στην κοινωνία, και εγώ υπόσχομαι πως θα συνεισφέρω μέσω της Αρχιτεκτονικής.

2) Πως βλέπεις μέχρι στιγμή την σχολή σου? Σου αρέσει?

Είναι υπέροχα! Όλα τα μαθήματα οξύνουν την κριτική σκέψη και την δημιουργική σκέψη. Σε εκπαιδεύουν να σκέφτεσαι έξω απο το κουτί. Μέχρι στιγμής απο τα μαθήματα που έχω παρακολουθήσει έχω κερδίσει άμετρες γνώσεις σε ενδιαφέροντα ζητήματα αλλα και απέκτησα αυτοπεποίθηση για τα έργα μου, κάτι το οποίο δεν είχα. Συνήθιζα να λέω πως δεν ζωγραφίζω ωραία αλλά τώρα μπορώ να πω με πως μου αρέσουν τα σκίτσα μου και νιώθω αρκετά περήφανος για αυτά.
Επιπλέον, παρόλο που είμαι μόνο έξι μήνες στη σχολή έχω ήδη αλλάξει άποψη για την αφηρημένη τέχνη λόγου χάριν, κάτι το οποίο σημαίνει ότι τα μαθήματα με έκαναν να βλέπω πιο σφαιρικά κάποια πράγματα και να μην είμαι μονόπλευρος και μυωπικός. Βέβαια οτιδήποτε σου διδάσκεται μέσα στο αμφιθέατρο ,και αυτό αφορά όλες τις σχολές, πρέπει να το διυλίζεις στη σκέψη σου..να δεις αν συμφωνείς ..όχι απλά να το αφομοιώνεις και να το καταπίνεις!


3) Πές μας για μια εργασία της σχολής που σου κέντρισε το ενδιαφέρον και γιατί?

Σε ένα μάθημα έπρεπε να φτιάξουμε μια εφεύρεση- την δική μας ιδέα παραλλαγής ενός αντικειμένου. Σκοπός ήταν αυτό που θα φτιάχναμε να είναι έξυπνο και λειτουργικό. Όλη η πορεία προς την τελική εργασία υπήρξε μια συγκλονιστική εμπειρία και το αποτέλεσμα αρκετά ικανοποιητικό καθώς ότι και να έφτιαχνες ένιωθες περήφανος για το δημιούργημά σου γιατί μόχθησες, έκατσες , μελέτησες και σκέφτηκες ώρες ατελείωτες για να το φτιάξεις, Ύστερα άλλες τόσες ώρες σκέψης και μελέτης για να το τελειοποιήσεις και τέλος να το παρουσιάσεις με τον σωστό τρόπο ώστε να επικοινωνήσεις την ιδέα σου σωστά με τον κόσμο και να σε καταλάβουν! Με άλλα λόγια αξέχαστη εμπειρία...και σίγουρα με περιμένουν στα επόμενα εξάμηνα ακόμα πιο συγκλονιστικά πράγματα και εμπειρίες!


4) Ποιός κατα την άποψή σου είναι ο στόχος των μαθημάτων στην σχολή Αρχιτεκτονικής στο πρώτο εξάμηνο? και τι ακριβώς πιστεύεις ότι είναι η Αρχιτεκτονική?

Απο το 1ο εξάμηνο κιόλας μας διδάσκουν πως να γινόμαστε αναλυτικοί με ότι κάνουμε, να μελετάμε και να σκεπτόμαστε καθε πιθανότητα και να ερευνούμε με τριβή και πάθος αυτό που δουλεύουμε. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η δουλεία του Αρχιτέκτονα πρέπει να έχει ένα τέλειο και άρτιο αποτέλεσμα τόσο αισθητικά όσο και κατασκευαστικά. Η κατασκευή δεν είναι εύκολη υπόθεση, απαιτεί κάτι περισσότερο απο μια απλή ιδέα. Είναι συνδυασμός πολλών πραγμάτων, γνώσεων, εμπειριών, ικανοτήτων, εφευρετικότητας. Άλλωστε αυτό είναι και ένας σωστός Αρχιτέκτονας Μηχανικός, ένας πολυμήχανος δεξιοτέχνης που γνωρίζει καλά και αγαπά πολύ αυτό που κάνει. Ο Βιτρούβιος περιγράφει τον σωστό Αρχιτέκτονα ώς εκείνο το άτομο που οπλίζεται με γνώσεις πολλών επιστημών και κατέχει εμπειρία διάφορων τεχνών ώστε να κρίνει όλα όσα κατασκευάζει ο άνθρωπος. Αναφέρει χαρακτηριστικά πως "Η αρχιτεκτονική είναι καρπός πράξης και θεωρίας. Η πράξη είναι η συνεχής μέσα στον χρόνο άσκηση μιας δραστηριότητας με την οποία έχουμε εξοικειωθεί, που όποιο και να ειναι το επιτελούμενο έργο έχει ως ζητούμενο την απόδοση μορφής. Η θεωρεία είναι αυτή που έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει και να πραγματοποιήσει με βάση την Αναλογία, τα προϊόντα της ικανότητας και του λογισμού". Ακόμη, ένας αρχιτέκτονας μηχανικός επιβάλλεται να είναι φιλομαθής και να διψά διαρκώς για μόρφωση πάνω σε διάφορους τομείς είτε αυτοι θα ειναι επιστήμη της ιατρικής, φιλοσοφία, μουσική , μαθηματικά ή αστρονομία. Ένα αρχιτεκτόνημα είναι άρρηκτα συνυφασμένο με όλα αυτά καθώς όλα αυτά το επηρεάζουν.


5) Τι συμβουλή θα έδινες σε παιδιά που πρόκειται να ξεκινήσουν τις σπουδές τους αλλά και σε εκείνους που επιθυμούν να ασχοληθούν με την αρχιτεκτονική?

Ακολουθήστε τα όνειρά σας και μην ραθυμείτε. Είμαι σίγουρος οτι το έχετε ακούσει αυτό εκατοντάδες φορές αλλα υπάρχει μείζονα διαφορά ανάμεσα στο απλά ακούω και στο κάνω πράξη αυτα που ακούω. Ελπίζω λοιπον να ''ακουσεις''  αυτη τη συμβουλή για τελευταία φορά και να το βάλεις καλά στο μυαλό σου ξεκινώντας σήμερα κιόλας να μάχεσαι για τα όνειρά σου. Μην ραθυμείς! Ο άνθρωπος ζεί για να ονειρεύεται και να προσπαθεί να υλοποιήσει αυτά του τα όνειρα . Αν όλοι σου λένε οτι είναι ακατόρθωτο αυτο που επιθυμείς και οτι δεν μπορείς να τα καταφέρεις για τον χ και τον ψ λόγο, βάζοντας σου εμπόδια, τότε θέλω να μάθεις κάτι! Σου λένε ψέματα! Μην τους ακούς και κάνε για μια φορά αυτό που σου λέει η καρδιά σου ειδικά όταν αφορά κάτι τόσο σημαντικό όπως ο επαγγελματικός σου προσανατολισμό. Κανείς δεν ξέρει καλύτερα αυτό το ζήτημα πέρα απο τον ίδιο σου τον εαυτό. Εσυ θα αποφασίσεις τι θέλεις να ''υποσχεθείς'' αυριο στην κοινωνία , και να ασχολείσαι καθημερινά με κάτι που θα σε κάνει ευτυχισμένο/η . Θελεις να μάθεις και κάτι τελευταίο? ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ, ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙΣ!

Copyright © 2014 Κυριακούπολη. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.








2 σχόλια:

  1. Ακόμα μια σπουδαία συνέντευξη απο την Κυριακούπολη!!!!
    Εν τω μεταξύ, η σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών φαίνεται πως είναι φοβερή και ο φοιτητής φαινεται πως λατρευει αυτο που σπουδάζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο πολύ όμορφη συνέντευξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή