Did you miss something? Keep Reading

Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015

Συνέντευξη: Απο μαθήτριες... φοιτήτριες

Η Κυριακούπολη ρώτησε δύο νεαρά κορίτσια τα οποία μόλις τελείωσαν το Λύκειο και ετοιμάζονται να βιώσουν την εμπειρία τους στον χώρο του πανεπιστημίου. Η Ε.Χ ετοιμάζεται να ακολουθήσει το επάγγελμα της νηπιαγωγού και η Σοφία.K εκείνο του πολιτικού μηχανικού. Μοιράζονται μαζί μας τα συναισθήματα και τις βλέψεις τους για την ζωή που πρόκειται να γνωρίσουν....

1)Πως νιώθεις που τελείωσε η δευτεροβάθμια εκπαιδεσυση και ετοιμάζεσαι για την τριτοβάθμια?

Ε.Χ: Είμαι ενθουσιασμένη καθώς τελείωσε το πρωινό ξύπνημα....αστειεύομαι  βέβαια εφόσον το πανεπιστήμιο απαιτεί αφοσίωση και πειθαρχία συνεπώς αυτη η συνήθεια θα μας φανεί χρήσιμη!
Επιπλέον αδημονώ για την ένταξει μου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επειδή επιτέλους θα μου δοθεί η ευκαιρία να μελετώ μαθήματα τα οποία αρμόζουν στην ιδιοσυγκρασία μου και με ενδιαφέρουν! Τέλος ευελπιστώ οτι οι καθηγητές δεν θα μας βάζουν απροειδοποίητα διαγωνισματα...(γελιο).


Σοφία.K: Νίωθω θαυμάσια...τα συναισθήματα ποικίλουν. Ο κόσμος του πανεπιστημίου είναι εντελώς διαφορετικός απο εκείνον του Λυκείου. Πλέον δεν είμαστε μαθητές που αγωνίζονται για την ένταξεί τους στην σχολή που επιθυμούν, αλλα μελλοντικοί επαγγελματίες που καλλούμαστε να υπηρετήσουμε όσο πιο υπεύθυνα γίνεται το επάγγελμα που μας αυτοπραγματώνει και αγαπάμε. Συνεπώς δεν θα μπορούσα να είμαι πιο χαρούμενη...επιτέλους εκπλειρώνω τα όνειρά μου!!!


2)Ανυπομονείς για την σχολή που επελεξες?

Ε.Χ: Nαι γιατι με ενδιαφέρει πραγματικά το αντικείμενο της νηπειαγωγου. Αγαπώ τα μικρά παιδιά, έχω καλή σχέση μαζί τους και προπαντώς έχω υπομονή κατι το οποίο πιστεύω ότι επιβάλλεται σε αυτόν τον τομέα.

Σοφία.K: Και βέβαια ανυπομονώ. Το να σπουδάσω πολιτικός μηχανικός ήταν όνειρο ζωής. Πλέον μπαίνουμε στην επαγγελματική μας σταδιοδρομία και θα κάνουμε αυτό που μας ενδιαφέρει.


3) Πως νομίζεις οτι θα είναι η φοιτητική ζωή,θα διαφέρει κατα πολύ απο την μαθητική?

Ε.Χ: Σίγουρα θα διαφέρει σε μεγάλο βαθμό καθώς συγκρίνουμε δυο ανόμιες έννοιες. Η μαθητική ζωή κατα την άποψή μου θα χαρακτηρίζονταν ως "περιορισμένη" αφού οι μαθητές ,εκτος απο τις δυο τελευταίες τάξεις του λυκείου, δεν έχούν την δυνατότητα επιλογής μαθημάτων που πραγματικά τους ευχαριστούν. Οι μαθητές είναι καταπιεσμένοι και υποχρεωμένοι να μελετούν σκληρά  πράγματα πολλά τα οποία πιθανόν να μην ξανασυνατήσουν ποτέ στην ζωή τους αφου δεν θα τα χρειαστούν στους επαγγελματικούς τομείς που θα ακολουθήσουν.


Σοφία.K: Ναι πιστεύω διαφέρουν για πολλούς λόγους. Καταρχάς ο τρόπος της μετάδοσης και της διδασκαλίας του μαθήματος απο τους καθηγητές δεν θα είναι ο ίδιος με εκείνον του Λυκείου ή του γυμνασίου. Οι καθηγητές στο πανεπιστήμιο δεν αντικρίζουν τους μαθητές ως άτομα αλλα ως μια ομάδα η οποία πρέπει να εκπαιδευτεί σωστα. Πιστεύω οτι τα μαθήματα έχουν την μορφή σεμιναρίου..οι φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα και ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις σημειώσεις που θα κρατήσει ή για τις απορίες που θα απευθύνει στον καθηγητή. Στην συνέχεια, οι αίθουσες είναι διαφορετικές λόγου χάρις υπάρχουν πιο πολλά εργαστήρια για έρευνες-εργασίες και πειράματα...γενικά είναι μια κανουργια εμπειρία και οι φοιτητές πλέον δεν είναι παιδιά αλλα ώριμα άτομα που οραματίζονται το μέλλον τους....



4)Τι θα νοσταλγήσεις πιο πολύ απο το λύκειο?

Ε.Χ:Την παρέα μου διότι ακολούθησαν όλοι διαφορετική πορεια...όμως αυτό είναι μέρος της ζωής και της ενηλικίωσης...

Σοφία.K: Θα συμφωνήσω με την Ε.Χ αλλα προσωπικά θα νοσταλγήσω και όλες εκέινες τις όμορφες και αστείες αναμνήσεις που έχω απο την σχολική τάξη,τα παιδιά,τα καθημερινά συμβάντα στα διαλείματα ,τις εφηβικές μας ανυσιχίες και προπαντώς ορισμένους καθηγητές που συνέβαλλαν καταλυτικά στην επιλογή της σχολής μου,στην διαμόρφωση του ήθους μου αλλα και στην επιτυχία της ένταξής μου στο πανεπιστήμιο..και όλα αυτα χάρη στο έργο τους και στην συμπεριφορά τους απέναντι μου....


5) Νίωθεις φόβο ή ανησυχία για αυτήν την μεγάλη αλλαγη που πρόκειτι να συμβεί στην καθημερινότητά σου?
Ε.Χ: Οχι καθόλου....είναι ο κύκλος της ζωής αυτος. Επιπρόσθετα νιώθω πιο ανεξάρτητη και αδημονώ για μια καινουργια ρουτίνα στην ζωή μου....

Σοφία.K: Ομολογώ πως ανησυχώ λίγο για την πρώτη μέρα...δεν ξέρω ακριβώς πως θα είναι και έχω άνχγος...παρόλα αυτα θέλω να βιώσω αυτην την αλλαγή στην ζωή μου.


6) Μια συμβουλή που θα ήθελες να μοιραστείς με παιδιά που θα ξεκινήσουν απο Σεπτέμβρη την Γ'λυκείου?

Ε.Χ: Να έχουν πρόγραμμα οργάνωσης. Αυτη η χρονιά είναι τα πάντα για αυτούς γιαυτο χωρίς να ανχγωθούν πρέπει να συγκεντρώνονται αλλα και να χαλαρώνουν. Τέλος να θυμούνται οτι ο " επιμένων νικά" γιαυτο προκειμένου να ακολουθήσουν τα όνειρά τους πρέπει να έχουν υπομονή και επιμονή.

Σοφία.Κ: Να διαβάζουν συστηματικά και προσεκτικά. Ταυτόχρονα να είναι πολύ προσεκτική στην τάξη κατα την διάρκεια παράδοσης του μαθήματος προκειμένου να καλλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες αποριες. Επιπλέον να έχουν πιστη και εμίστοσύνη Στον Θεο...Εκείνος θα τους βοήθησει καθώς γνωρίζει τις επιθυμίες τους.....



 Copyright © 2014 Κυριακούπολη. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.





3 σχόλια:

  1. Μπραβο!! πολύ ωραίες ήταν οι συνεντεύξεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μπραβο πολυ καλές συνεντεύξεις....συγχαρητηρια στην Κυραικούπολη!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια για τις υπέροχες συνεντεύξεις!! Καλή σταδιοδρομία στα κορίτσια και καλή επιτυχία στη ζωή τους. Βιώνω και εγώ τα ίδια συναισθήματα και έχω τις ίδιες σκέψεις. Είναι περίεργη η φοιτητική ζωή τα πρώτα χρόνια. Ο Θεός ας μας βοηθήσει όλους μας σε αυτόν το αγώνα. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή